This is the best gay website for Myanmar gay peoples.

Friday, April 11, 2014

On 8:06 AM by Unknown in    No comments

ေလာကအလွ အင္တာနက္ မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာက လိင္တူခ်င္းတပ္မက္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးျမန္းခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒါကို http://lawka-ahla.com/news.php?item.1167 မွာ ၂၀၁၁ ခုနွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၃ ရက္ေန႔က တင္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒါေလးကို သူ႔စာမ်က္ႏွာကပဲ ကူးယူၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ ပရိသတ္အတြက္ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

ေေ္ိ္ေေေေေေေမး
  ။အမ်ိဳးသားတစ္ဦးက သူ႔ကိုယ္သူ လိင္တူခ်င္းကို ႏွစ္သက္တဲ့သူဆိုတာကို အသက္ငယ္စဥ္မွာ တင္သိႏိုင္သလား ဆရာ။  အသက္ငယ္စဥ္မွာကတည္းက ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိႏိုင္တာပဲ။ သက္လတ္ပိုင္းအရြယ္က်မွ လိုင္းေျပာင္းသြားတာမ်ိဳးဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလား။

အတၱေက်ာ္
   ။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ ကေလးရၿပီး၊ ကေလးေတာ္ေတာ္ အရြယ္ေရာက္ၿပီးမွ အဲဒီ့လိုင္းကို အၿပီး ေျပာင္းသြားၿပီး သူ႔ကိုယ္သူ စက္ဆုပ္ေနသူရဲ႕ လက္ေရးနဲ႔ ေရးထားတဲ့ စာရိွပါတယ္။ အလားတူ စာေတြလည္း ရိွေနတဲ့အျပင္ တစ္ေန႔က Burnet Institute မွာ Sexuality အေၾကာင္း ေဟာေျပာေတာ့  တက္ာတဲ့ ေမးခြန္းေတြထဲမွာ အိမ္ေထာင္သည္ ျဖစ္ၿပီးမွ သည္လိုေတြ လိုင္းေျပာင္းကုန္ၾကတာ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းက ေငါေငါႀကီး တ
က္လာပါတယ္။ လိုင္းေျပာင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ အပုန္းေတြ ပြင့္လာတာလုိ႔သာ ကၽြန္ေတာ္ ေျဖခဲ့ပါတယ္။ (အဆိုပါ ေဟာေျပာခ်က္ကို Talking about sexualityတြင္ နားဆင္ႏိုင္ပါသည္။) ေလာကႀကီးဟာ တခ်ိဳ႕ေတြ ေတြးသေလာက္ မေျဖာင့္ပါဘူး။ အတြင္းစိတ္ထဲမွာ ငုပ္ေနတဲ့ ခုခံမႈ ယႏၲယားရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပံုကလည္း အလြန္ ေပြလီလွပါတယ္။
ေမး   ။ အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီးမွ လိုင္းေျပာင္းသြားတတ္သူေတြ ရွိတယ္ဆိုရင္ အိမ္ေထာင္မျပဳခင္က သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ မသိႏိုင္ဘူးလား ဆရာ။
အတၱေက်ာ္ ။ လိင္တူခ်င္း တပ္မက္သူက စုစုေပါင္း ၆ မ်ိဳး ရိွပါတယ္။ (၁) အပြင့္ (receiver)၊ (၂) အပုန္း (receiver)၊ (၃) ဂလန္ (၀ါ) ႏွစ္ဖက္ခၽြန္ (၀ါ) Bi (both receiver and provider and finds pleasure in both sexes) ၊ (၄) သူငယ္ (provider) (၅) Offer (provider) နဲ႔ (၆) အေျခာက္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ေျပာတဲ့ လိုင္းေပါင္းစံု မထသက အမွတ္စဥ္ ၃ ဂလန္နဲ႔ ၄၊ ၅ တို႔သာျဖစ္ပါတယ္။ ၄ နဲ႔ ၅ ကက်ေတာ့ အပုန္းေတြ၊ အပြင့္ေတြ၊ ဂလန္ေတြဆီက ခ်ဴစားေနသူမို႔ ပိုၿပီး မထသျဖစ္ဖို႔ မ်ားတယ္။ အမွတ္စဥ္ ၆ က ႐ႈပ္ေထြးတယ္။ သူက လူက ႏြဲ႕ေန၊ ႏုေန၊ အလွႀကိဳက္ေန၊ သန္႔ေနတတ္ေပမယ့္ လိင္ကိုင္းၫြတ္မႈ ရိွခ်င္မွလည္း ရိွမယ္၊ ရိွခ်င္လည္း ရိွမယ္။ အပုန္းေတြဟာ တစ္ခါတစ္ရံ သူတို႔ရင္ထဲက ကိစၥကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ေတာင္ မသိပါဘူး။ နာမည္နဲ႔ မေျပာေကာင္းလို႔သာပါ၊ ျမန္မာျပည္မွာ အထင္ကရ တစ္ေယာက္ ရိွဖူးပါတယ္။ သူဟာ အသက္ ၃၅ ႏွစ္ေလာက္အထိ မိန္းမေပြသူပါ။ သူ႔ကိုယ္သူလည္း မသိပါဘူး။ ခုခံမႈ ယႏၲယားရဲ႕ ေစ့ေဆာ္မႈေၾကာင့္ သူဟာ တကယ့္ က်ားက်ားလ်ားလ်ား ေယာက္်ားတစ္ေယာက္လိုပဲ ေနေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သည္သဘာ၀ကို နားလည္တဲ့ offer တစ္ေယာက္နဲ႔ ၃၅ ေက်ာ္မွ ေတြ႕ၿပီး ေသသည္အထိ အဲဒီ့ဘ၀ကို ခံယူသြားပါတယ္။ ေသခါနီးမွာ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ မိန္းမ ယူျပသြားလိုက္ရေသးတယ္ဗ်ိဳ႕။ အဲဒါဟာ ခုခံမႈ ယႏၲယားရဲ႕ ေပြလီပံုပါပဲ ခင္ဗ်ား။

ေမး
။       ။အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံတစ္ခုနဲ႔ စာရင္ ျမန္မာျပည္မွာက ဒီလို လိင္တူခ်င္းႏွစ္သက္ အတူေနထိုင္သူေတြကို ျမင္ရတာ နည္းပါးပါတယ္ ဆရာ။  ျမန္မာျပည္မွာ လိင္တူခ်င္းအတူေနထိုင္သူ ပမာဏအင္မတန္နည္းပါးပါတယ္လို႔ ယူဆလို႔ရပါသလား။
အတၱေက်ာ္ ။   ။ ျမင္ရနည္းတာနဲ႔ ရိွျခင္း၊ မရိွျခင္းက ဆက္စပ္ရ ခက္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒါေတြက ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကတည္းက ရိွခဲ့တာ က်မ္းဂန္ေတြမွာ အထင္အရွားပဲေလ။ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္ကလည္း လူေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ လူ႔ေဘာင္မို႔ တျခားလူ႔ေဘာင္ေတြနည္းတူ ရိွေနတာပါ။ တစ္ခုပဲ၊ ပတ္၀န္းက်င္က မတူသလို မတန္သလို ဆက္ဆံခံရမွာေၾကာက္၊ ဒါႀကီးကို လြဲမွားေနတယ္ဆိုတဲ့“အစြဲမွားႀကီး”နဲ႔ လြဲေနတာမ်ားေၾကာင့္ အပြင့္ထက္ အပုန္းက မ်ားေနလို႔သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ အျမင္ရ နည္းခ်င္သလိုလို ျဖစ္ေနတာပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တျခားတဖက္က ဆင္ျခင္ၾကည့္ရေအာင္လား။ ပညတ္ခ်က္ေတြ၊ ပတ္၀န္းက်င္ လူအမ်ားရဲ႕ ျငင္းပယ္မႈေတြေၾကာင့္ အပုန္းေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္က ယုတၱိတန္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲလို ပုန္းေနျခင္းေၾကာင့္ အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြဟာ အပုန္းေတြရဲ႕ သားေကာင္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကရတယ္၊ ခုနကေျပာတဲ့ အတြင္းစိတ္ထဲမွာ ငုပ္ေနတဲ့ ခုခံမႈ ယႏၲယားေၾကာင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္န႔ဲ သူတုိ ႔လက္ထပ္ၿပီး အိမ္ေထာင္ျပဳထားၾကတယ္။ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးေတြ ဓားစာခံ ျဖစ္ရတယ္၊ တကယ္လို႔သာ သူတို႔ရဲ႕ ခုခံမႈ ယႏၲယားေၾကာင့္ ကေလးသားေျမး ေမြးတဲ့အထိ ဖံုးျပထားေပမယ့္ တခ်ိန္မွာ ဆႏၵအလိုကို မ်က္စိမွိတ္လိုက္ရင္း ဖံုးမရ ဖမိရျဖစ္လာတဲ့အခါ အဲဒီ့ ကေလး သားေျမးေတြမွာ အရွက္ကြဲ၊ အက်ိဳးနည္းၾကရျပန္တယ္။အဲလို ဖေအက ေမြးလာၿပီး လုပ္မိလုပ္ရာ လုပ္ရာက မူးယစ္ေဆးမႈနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ ႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္က်ေနရင္း ေထာင္ထဲမွာပဲ တိမ္းပါးသြားသူ တစ္ေယာက္ အေၾကာင္း ၾကားလိုက္ရတာ မၾကာေသးပါဘူး။ ခမ်ာမယ္ သူ႔ဖေအ ဘယ္သူဆိုတာ လူၾကားထဲ ထုတ္မေျပာရဲတဲ့ ဘ၀နဲ႔ ေနခဲ့ရတာပါ။ မေျပာရဲဆို သူ႔အေဖက နာမည္ေက်ာ္ အပြင့္ႀကီး ျဖစ္သြားတာကိုး။
အဲေတာ့ သူတို႔ ဖံုးေန၊ ပုန္းေနတာဟာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔သာမက တျခား အျပစ္မဲ့ လူသားေတြကိုပါ ထိခိုက္ေနတာ အေသအခ်ာပါ။
သူတို႔ကိုသာ ပြင့္လင္းခြင့္ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ သူတို႔လည္း ဘယ္ဖံုးေန ပုန္းေနေတာ့မလဲ။ အဲဒါဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ ႀကိတ္ပုန္း သားေကာင္ ျဖစ္ရရွာေလမယ့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေလးေတြ၊ ဓားစာခံ ျဖစ္ေလမယ့္ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ လူေတာ မတိုးရဲမယ့္ လူသားေတြ ေလ်ာ့ပါးသြားႏိုင္မလားဆိုတာ စဥ္းစားေနမိပါတယ္။ သည္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူတို႔ကို ပြင့္လာေစခ်င္တယ္။ အဲဒါကို “အားေပး အားေျမႇာက္”လို႔ တံဆိပ္ကပ္မယ္ဆိုရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ခံလိုက္ပါေတာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ေစတနာက သားေကာင္ေတြနဲ႔ ဓားစာခံေတြ မနစ္နာေစခ်င္တာေလ။ လူတို႔ရဲ႕ လိင္စိတ္နဲ႔ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ အျပဳအမူေတြကို အနည္းအပါး ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ သိပ္ႀကီးက်ယ္လွတဲ့ ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ ညိဳညိဳ ႀကိဳက္တဲ့သူ၊ ျဖဴျဖဴႀကိဳက္တဲ့သူ၊ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း ထြားထြား ႀကိဳင္းႀကိဳင္း ႀကိဳက္တဲ့သူ၊ ပိန္ပိန္သြယ္သြယ္ ႀကိဳက္တဲ့သူမ်ားနည္းတူ သူတို႔သည္လည္း သူတို႔ ႀကိဳက္ခ်င္ရာ ႀကိဳက္ၾကတာျဖစ္သလို ဘယ္သန္ ညာသန္မ်ားနည္းတူ အမ်ားနဲ႔ မတူတဲ့ တစ္ဖက္မွာ သန္ေနတာမို႔ မူမွန္တယ္လို႔သာ ေျပာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္ခင္ဗ်ား။အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမွာ အပြင့္ေတြ ေနရာတကာမွာ တစ္ေန႔တျခား သိသိသာသာ ပိုမ်ားလာတယ္ထင္ရင္ ေတာင္ျပဳန္းပြဲကို တစ္ေခါက္ေလာက္ သြားၾကည့္လိုက္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံက ပိုမ်ားလဲဆိုတာ မ်က္စိနဲ႔ တပ္အပ္ ျမင္ေစခ်င္လို႔ပါ။ တခ်ိဳ႕က ပြဲေတြ၊ ၿပိဳင္ပြဲေတြ၊ အစီအစဥ္ေတြ၊ လႈပ္ရွားမႈေတြ လိုတာထက္ မ်ားေနလို႔ အဲဒီ့စိတ္ မရိွတဲ့သူက အလကားေနရင္း အဲဒီ့စိတ္ ေပါက္ကုန္တာလို႔ ထင္ၾကတယ္။ သည္စိတ္ဟာ အဲသလို လံႈ႔ေဆာ္ယူလို႔ ရတာမ်ိဳး မဟုတ္တဲ့အခ်က္ကို အင္မတန္မွ သတိထားသင့္ပါတယ္။
အဲဒီ့ႏိုင္ငံမွာ သိသိသာသာ ပိုမ်ားေနတာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ တခ်ိဳ႕သူေတြရဲ႕ အဆိုၾကမ္းတစ္ခုကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၃-၄၀ အတြင္းမွာ အဲဒီ့ႏိုင္ငံသူေတြ ပဋိသေႏၶတားေဆးမ်ားကို ပဲေလွာ္၀ါးသလို ၀ါးခဲ့ၾကတာရဲ႕ အက်ိဳးဆက္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ အတည္ျပဳလို႔ မရတဲ့ အဆိုၾကမ္းပါပဲ။
က်ား-မ၊ အသားအေရာင္၊ ကိုယ္အဂၤါျပည့္စံုမႈ-ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ၊ ဇာတိမ်ိဳးႏြယ္၊ အသက္အရြယ္မ်ားေၾကာင့္ လူနဲ႔ လူခ်င္း မတူသလို မတန္သလို ဆက္ဆံတာ (discrimination) ကို လက္မခံဘူး၊ က်ားျဖစ္ျဖစ္ မျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ ဇာတိကျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာဘာသာပဲ ကိုးကြယ္ကိုးကြယ္၊ က်ိဳးက်ိဳး ကန္းကန္း လူကို လူလိုသာ ျမင္ေရးကို ဦးစားေပးခ်င္တယ္ ဆိုၾကပါရင္ သည္ကိစၥမွာလည္း လုိတာထက္ မ်ားတာေတြ၊ နည္းတာေတြ၊ သိသိသာသာ ပိုမ်ားတာေတြကို ေၾကာင့္ၾကစိုက္မေနေတာ့ဘဲ ကိုယ္နဲ႔ တန္းတူ လူသားမ်ားအျဖစ္ ႐ႈျမင္ေပးသင့္ေနပါၿပီ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနထိုင္တဲ့ ေလာကႀကီးဟာ သိပ္ကို မဂၤလာရိွေနမွာပါခင္ဗ်ား။
ပုန္းပုန္းပြင့္ပြင့္၊ ဘိုင္၊ ဂလန္ ႀကိဳက္တာျဖစ္၊ သူတို႔သည္လည္း ၃၁ ဘံုမွာ က်င္လည္ေနတဲ့ ေဝေနယ်သတၱ၀ါအေပါင္းထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ အတူတူ လူသားေတြပဲ မဟုတ္ပါလားခင္ဗ်ာ။
ေမး။     ။ ခုနက ဆရာေျပာသြားတာက အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြ၊ ကေလးအရြယ္ေတြက အပုန္းေတြရဲ့ သားေကာင္ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာကို နည္းနည္းေလာက္ ရွင္းျပပါ ဆရာ။
အတၱေက်ာ္ ။   ။ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ႀကီးေကာင္၀င္စမွာ လိင္ကိစၥကို စိတ္၀င္စားတတ္တာ သဘာ၀ပါ။ သည္အရြယ္ သည္အခ်ိန္မွာ ဘာဆို ဘာမွ ေကာင္းေကာင္းကန္းကန္း မသိေသးဘူး။ သည္အခ်က္ကို အပုန္းေတြက အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး သူတို႔ရဲ႕ အာလ်ကို ျဖည့္ဆည္းေပးမယ့္သူမ်ားအျဖစ္ စည္း႐ံုး သိမ္းသြင္းၾကပါတယ္။ စည္း႐ံုးတယ္ဆိုေပမယ့္ receiver အျဖစ္ စည္း႐ံုးတာ မဟုတ္ဘဲ သူတို႔လိုအင္ကို ျဖည့္ေပးမယ့္ provider အျဖစ္ စည္း႐ံုးတတ္တာပါ။ အရြယ္မေရာက္သူေတြကို receiver အျဖစ္ abuse လုပ္တာကေတာ့ heterosexual ေတြလည္း လုပ္တတ္ၾကတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း heterosexual acts အတြက္ အရြယ္မေရာက္ေသးသူေတြကို က်ဴးလြန္တတ္ၾကတယ္။ အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ မိန္းကေလးေတြလည္း သည္ဒဏ္ကို ခံၾကရတယ္။ သို႔ေသာ္ ရွက္လို႔၊ ဖံုးဖိထားၾကလို႔၊ ေၾကာက္လို႔ မေျပာၾကတာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ေယာက္်ားမ်ား လႊမ္းမိုးတဲ့ ေနရာေတြျဖစ္တဲ့ အက်ဥ္းေထာင္ေတြ၊ တူညီ၀တ္စံု၀တ္ အဖြဲ႕ေတြ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ အျဖစ္မ်ားပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဒါကိုလည္း လူ႔ေဘာင္ကပါ မသိစိတ္နဲ႔ အလိုတူ အလိုပါ လုပ္ၿပီး ဖံုးဖိေပးထားသလို ျဖစ္ေနတယ္။ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ child sex offender ေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူေပးဖို႔ လိုျပန္သလို awareness raising လည္း လိုပါတယ္။ အဲဒီ့ မဖြယ္ရာမႈကို က်ဴးလြန္သူေတြက ျပင္ပက သူစိမ္းေတြ အင္မတန္မွ နည္းလွပါတယ္။ သုေတသနေတြအရ ကေလးေတြနဲ႔ အတူေနၿပီး ရင္းႏွီးေနၾကတဲ့ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ၊ ဆရာ/ဆရာမေတြ က်ဴးလြန္တဲ့ အမႈက ရာခိုင္ႏႈန္းပိုမ်ားေၾကာင္းပါ။
ေမး။  ။ စိတ္မွာ လိင္တူႏွစ္သက္သူျဖစ္ေနေပမယ့္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မျဖစ္ရတဲ့အခါ ကာယကံရွင္ကိုယ္တိုင္ကို ဘယ္လိုထိခိုက္ႏိုင္တာေတြ ရွိႏိုင္သလဲဆရာ။
အတၱေက်ာ္ ။   ။ အေျဖက ရွင္းပါတယ္။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနသူ အစာမစားရဘဲ ငတ္လြန္းမက ငတ္လာတဲ့အခါ ဘယ္လို ျဖစ္လာမလဲ။ သည္လိုပါပဲ။ သိပ္ကို ေတာင့္တ တပ္မက္တာတစ္ခုကို လူမသိေအာင္ ဖံုးဖိထားရသူရဲ႕ စိတ္အေျခအေနဟာ အကဲဆတ္ေနေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး ။   ။ လိင္တူခ်င္းႏွစ္သက္တာဟာ စိတ္ေရာဂါတစ္ခုပါလား ဆရာ။
အတၱေက်ာ္ ။   ။ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္က စိတ္ပညာစာအုပ္ေတြမွာေတာ့ အဲဒါကို စိတ္ေရာဂါစာရင္းမွာ ထည့္ထားခဲ့ၾကဖူးတယ္။ ခုႏွစ္ေတာ့ မမွတ္မိဘူး၊ ကုလသမဂၢ ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖြဲ႕ႀကီးက လိင္တူခ်င္း တပ္မက္မႈကို စိတ္ေရာဂါ စာရင္းက တရား၀င္ ပယ္ဖ်က္ေပးခဲ့တာ ႏွစ္နဲ႔ ခ်ီေနပါၿပီ။
ေမး ။   ။  တရားသေဘာန႔ဲ ေျပာမယ္ဆိုရင္ အတိတ္ကံလို႔ ေျပာလို႔ရပါသလား ဆရာ။
အတၱေက်ာ္ ။   ။ အဲဒါက ကၽြန္ေတာ္ သိပ္လက္လွမ္းမမီတဲ့ နယ္ပယ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ဗုဒၶဘာသာ အသိေလး တစ္ထြာတစ္မိုက္နဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္လို႔ ေျဖလိုက္ရမယ္ ထင္ပါရဲ႕
ေမး ။   ။  အေျခအေနေတြကေတာ့ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီ။ ဒါေပမဲ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဘာေတြ လိုအပ္ပါမလဲ ဆရာ။
ဆရာအတၱေက်ာ္ ။   ။ Awareness raising, acceptance, non-discrimination ပါပဲ။ အမ်ားစု အေနနဲ႔ ဒါဟာ ေရွာင္လႊဲလို႔ မရတဲ့ အရာ၊ ဘုရားေဟာခဲ့သလို လူတိုင္း တစ္မ်ိဳးမဟုတ္ တစ္မ်ိဳး ႐ူးေနၾကတာမို႔ သူတုိ႔ကို မူမမွန္ဘူးလို႔ သတ္မွတ္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္လည္း မူမမွန္သူျဖစ္တာကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ လက္ခံၿပီး သူတို႔ေတြကို တန္းတူ ရည္တူ လူသားမ်ားအျဖစ္ ဆက္ဆံၿပီး သူတို႔ႀကိဳက္တာ သူတို႔ ႀကိဳက္ခြင့္ေပးလိုက္ႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။
စကားစပ္လို႔ ေျပာရရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၂ ႏွစ္ေက်ာ္က ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ေယာက္က ေမးဖူးတယ္။ အဲတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္သားအသက္က ၈ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရိွေသးတယ္။ သူ႔ လိင္စိတ္ကို တိတိက်က် မသိရေသးတဲ့ အရြယ္ေပါ့။ အဲဒီ့လူက ေမးတယ္၊ လိင္တူခ်င္း စံုမက္သူေတြကို ဘယ္လို သေဘာထားလဲတဲ့။ လူေတြလိုပဲ သေဘာထားတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျဖေတာ့ သူက သိပ္ဘ၀င္မက်ဘူး။ ဒါနဲ႔ ဆက္ေမးတယ္ “ခင္ဗ်ားသားသာ လိင္တူခ်င္း တပ္မက္မယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုေနမလဲ”တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ မဆိုင္းမတြပဲ ေျဖလိုက္ပါတယ္။ ဘယ္လိုမွ မေနပါဘူး၊ သူက ကၽြန္ေတာ့္သားပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာမတူတဲ့ မိန္းမနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳသေလာက္ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရမွာပါလို႔။
အဲဒီ့အေတြးအျမင္မ်ိဳး ေမြးႏိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေလာကႀကီးက ေနလုိ႔ ေကာင္းေနမွာပါ။ မေမ့သင့္တဲ့အခ်က္ ေနာက္တစ္ခ်က္က လိင္တူခ်င္း စံုမက္သူေတြထဲမွာလည္း သိပ္ကို ထူးခၽြန္ ထက္ျမက္သူေတြ ရိွေနတာပါပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာ အထင္ကရ ရိွဖူးသလို ရိွေနသလို ကမၻာမွာလည္း မနည္းပါဘူး။ အထင္ရွားဆံုးကေတာ့ အေမရိကန္ သမိုင္းရဲ႕ ေျပာစမွတ္အတြင္ဆံုး သမၼတႀကီး (လင္ကြန္း လင္ကြန္းလို႔ ျမန္မာေတြ ေခၚၾကတဲ့) ေအဘရာဟင္(မ္) လင္းခန္း(န္)ပါပဲ။
အခုလိုေျဖၾကားေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ


                                                                                                                                   အတၱေက်ာ္

0 comments:

Post a Comment